Przodujący Producenci Audio – Niedbający O Klienta !


„ PRODUCENCI, NIEDBAJĄCY O KLIENTA ”

Hermetycznie zamknięte opakowania produktów, przodujących producentów aparatury audio takich jak AKG czy SENNHEISER uniemożliwiają sprawdzenie przed zakupem czy produkt odpowiada wymaganiom kupującego!!!

W tym wpisie pozwolę sobie zająć czytelnikowi krótką chwilę problemem, który ciśnie mi się na usta od pewnego czasu a dotyczy nieodległego mi tematu z uwagi na dziedziny muzyki oraz technologii dźwiękowych leżące jak najbardziej w kręgu budzących moją uwagę.Sprawa wydaje się prozaiczną jednak dla wielu jest poważnym kłopotem i mam nadzieje iz podzielą moja irytację kwestią, w jaki sposób producenci audio lekceważą w moim rozumieniu potencjalnego konsumenta.Chodzi mi, bowiem o wydałoby się nikomu nieszkodzącą formę opakowania produktu.Opakowania hermetycznego,którego otwarcie wiąże się z jego zniszczeniem, co w przypadku takich produktów jak przetworniki elektroakustyczne powinno być ustawowo niedopuszczalne z uwagi choćby na to iz wspomniani producenci nie podają najważniejszych informacji na podstawie, których nabywca nawet o nieprzeciętnej wiedzy z zakresu elektroakustyki jest w stanie ocenić czy dany produkt odpowiada jego wymogom czy oczekiwaniom i czy warto wydać na niego np. 1500zl.? Wiem doskonale ze są firmy, które za śmieszne np., 50zl. przysyłają do domu człowieka, który przeprowadza krótką prezentację i udziela wyczerpujących informacji technicznych, ale po pierwsze to kosztuje a po drugie zajmuje czas, po trzecie jest ryzykiem, iż nie będzie dany produkt mam odpowiadać. Panowie PRODUCENCI!!!

Kiedyś w PRL-u takie produkty jak mikrofony czy sluchawki-bo o nich głównie tu mowa można było wyjąć z opakowania i posłuchać przez chwilę w sklepie lub, jeśli nie to na odwrocie takiego opakowania była najważniejsza informacja-CHARAKTERYSTYKA CZĘSTOTLIWOŚCIOWA-w postaci wykresu aktora dla kogoś z choćby z podstawami akustyki jest czymś przydatnym w odróżnieniu do informacji, które podajecie-głównie ZAKRES CZĘSTOTLIWOŚCI-robiący wrażenie na laiku…Czasem znaleźć da się SKUTECZNOŚĆ-to już bardziej przydatna informacja.Mam wrażenie ze albo całą kwestią dotyczącą oprawy produktu zajmują się ludzie niezdający sobie sprawy z tego ze 3 modele o tej samej skuteczności, zakresie częstotliwości, średnicy oraz rodzaju przetwornika (mogą być zamknięte, otwarte czy półotwarte), mające tę samą moc mogą brzmieć zupełnie od siebie różnie! Wydaje się, że tacy wiodący producenci jak np. AKG czy SENNHEISER powinni to wiedzieć a jeśli nie stosują tej zasady to jak usprawiedliwić ich takie podejście do dbania o klienta? Sam używam wysokiego modelu słuchawek jednej z tych firm i miałem przy zakupie nie lada problem. Zaryzykowałem i nie żałuję, ale chodzi o to ze, jeśli zaczynamy zbliżać się do rozmowy o zakupie produktu z pogranicza klasy HI-END to nie powinno tu być mowy o przypuszczeniach klienta czy ponoszeniu przez niego ryzyka.

Dopuszczalnym byłoby postępowanie takie w produktach o wartości powiedzmy do stu złotych-chociaż tu też znajdą się oponenci-I DOBRZE! Chcemy wszyscy iść z postępem-bardzo dobrze-nie jestem przeciw! Tylko szkoda ze ceną za ten postęp jest zalewająca nas tandeta nawet ze strony firm, które kiedyś a nawet do dziś uchodzą za wzorzec w pewnej klasie, za swego rodzaju autorytet. Nieuchronnie zmierzamy ku ogólnemu chaosowi w każdej dziedzinie życia. Ten prozaiczny przykład jest tylko wierzchołkiem góry lodowej przedstawionego przeze mnie problemu, z jakimi spotykamy się na każdym kroku wszędzie coraz częściej. Komuna tym autorytetem chyba nie była skoro większość poprzedniego pokolenia z nią walczyła, ale jednak, choć życie było szare a produkty AKG można było jedynie podziwiać w prospektach to jednak nasza rodzima Unitra dbała o klienta zamieszczając wykres charakterystyki na tabliczce znamionowe kolumn głośnikowych, mikrofonów oraz słuchawek. W takiej szarej i uciążliwej człowiekowi komunie naszego producenta było stać na to i dbał o to mimo iz wszyscy łącznie z nim wiedzieli iz nie będzie to produkt na miarę światowego sukcesu. A tu nowa o światowych tuz-ach aparatury audio, wiec, o co tu chodzi? Może tam na świecie jest podobnie jak w Polsce, na najwyższe stanowiska, które kierują polityką firmy dostają się ludzie, którzy przed chwilą spadli ze stołka firmy o zupełnie innym profilu, innej branży i wciąż im wydaje się, że sprzedają gwoździe albo masło… Chcąc uporządkowania, systematyczności, zwiększenia tempa życia i jednym słowem usprawnienia go i polepszenia zmierzamy w głęboką otchłań chaosu! Możliwe, że 2012 faktycznie będzie rokiem krytycznym dla ludzkości… Wszystko na to wskazuje J Chyba, że ktoś ma lepszą teorię… J

6 responses to “Przodujący Producenci Audio – Niedbający O Klienta !

  1. Thank you, I’ve just been searching for information about this subject for a long time and yours is the greatest I’ve found out
    so far. But, what in regards to the bottom line? Are you certain about the supply?

  2. Wystarczy udać się do pierwszego lepszego elektromarketu. Tam są produkty powystawiane i można ich posłuchać. Można też do nich podłączyć własny odtwarzacz przenośny. Opakowania hermetyczne mają też swoje zalety – masz pewność, że kupujesz sprzęt nie zmacany.

  3. I tu powiem (napiszę coś od serca).
    Wystarczy użyć swojego uroku osobistego, a ekspedienci (w przypadku kupujących kobiet) lub ekspedientki (w przypadku mężczyzn kupujących) otworzą wszystko, nawet to, czego teoretycznie otworzyć nie mogą. Wiem, co mówię, bo niedawno sprawdzałam na sobie. :))

    Dodam, że mimo takiego poświęcenia ze strony obsługi zakupu nie dokonałam.

bla, bla, bla ;)

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s